donderdag 21 augustus 2014

Zelf gemaakte lichtbak

Groep: 1/2 
Werkgebied: fijne motoriek 

Op pinterest zag ik enorm veel lichtbakken en dacht daar kan ik mijn eigen versie ook wel van maken. 

Wat heb ik gekocht: 
- decoratiezand bij de xenos voor €1,99
- een bak met deksel bij de action voor €1,59
- 2 setjes gekleurde lampjes bij de action voor 2x €1,79 
Totaal uitgegeven: €7,16 

Wat wel belangrijk is dat je een bak met een deksel koopt dat een opstaande rand heeft anders valt het zand er makkelijk vanaf. Je kunt allerlei kleuren decozand kopen, maar ik heb gekozen voor de kleur groen. Zelf heb ik ook steentjes gekocht in een bijpassende kleur. Deze steentjes heb ik niet bij de kosten vermeld, want ze zijn niet noodzakelijk. 

   

Eerst had ik er lekker veel zand op gegooid, maar heb gemerkt dat een klein laagje veel beter gaat.
   Leerlingen kunnen figuren met hun vingers maken of met bijvoorbeeld een kwast.



2 opmerkingen:

  1. Ik wil zelf een bak maken wat voor glas moet er op melkglas mat glas en wat voor verlichting gaarne reactie uwerzijds

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb geen idee, zoals je kunt zien in mijn voorbeeld heb ik gewoon een plastic bak met bijbehorende deksel gebruikt.

      Verwijderen