zaterdag 23 augustus 2014

Kinetic sand in combinatie met stempels

Groep: 1/2
Werkgebied: taal en fijne motoriek 

Voor wie kenitic sand nog niet kent even een korte inleiding.
Kinetic sand is 98% zand en 2% niet giftig bindmateriaal. Het zit tussen klei en zand in. Je kunt er mee bouwen of het gewoon heerlijk door je vingers laten glijden. Een aantal voordelen zijn dat het niet plakt aan andere voorwerpen en het droogt ook niet uit.
Hieronder even een filmpje voor de beeldvorming
Filmpje van kinetic sand

Kinetic sand is makkelijk plat te drukken zodat het stevig aanvoelt en hierdoor is er dan makkelijk een figuur in te maken zijn. Nu vroeg ik me af of dit ook met stempels zou kunnen, dus ik heb letterstempels bij de hema gekocht (€2,50) en ik ben lekker gaan stempelen. Hieronder het resultaat. Ik ben er zelf erg tevreden over en zal dit zeker gaan inzetten in mijn klas.




Wel een kleine tip: Het is handig om ongeveer een kilo in een klein bakje te doen zodat het zand makkelijk plat te drukken is. Ook kan er een roller gebruikt worden om het zand snel plat te krijgen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten