dinsdag 2 september 2014

elektrisch kaarsje versieren (kinderboekenweek 2014)

Groep: 5 t/m 8
werkgebied: Handvaardigheid 
Thema: kinderboekenweek / feest / verjaardag 

Een tijd geleden heb ik al een versie hiervan geplaatst, maar zoals het vaak met materiaal is "hoe meer je er maakt, hoe beter het eruit ziet". In mijn geval ontdekte ik ook hoe het makkelijker kan. 


"taartjes" gemaakt van kleine elektrische kaarsjes


 "taartje" gemaakt van een groot elektrisch kaarsje 


je hebt nodig:
- karton/papier (karton is steviger, maar papier werkt makkelijker)
- mallen om over te trekken (klik HIER voor de mallen)
- elektrisch kaarsje groot/klein (action is het goedkoopst)
- verschillende versiersels (action)
- washi tape (action, xenos, hema)

 werkwijze:
- je trekt de mallen over op papier/karton
- je gebruikt de washi tape voor de zijkant. Indien je dit niet hebt kan dit ook gewoon met karton/papier.
- bevestig de mallen op het kaarsje.
     * voor de bovenkant: Knip in het midden een klein sterretje waar het kaarsje door kan.
        De zijkanten  vouw je naar beneden.
     * voor de onderkant kijk je goed waar het aan/uit knopje zit en hier maak je dan een
        gaatje in het karton / papier. Ik druk dan altijd de mal op de onderkant goed aan
       zodat ik de afdruk in het papier heb.
- Nu kun je het kaarsje nog versieren met stickers/steentjes





Geen opmerkingen:

Een reactie posten