zaterdag 14 november 2020

chocoladeletters met chocoladepatroon en zelfgemaakte klei

 

Groep: Onderbouw
Werkgebied: taalkundig
Methode: onafhankelijk 
Onderdeel: letters 

Alle letters gemaakt met chocoladepatroon. Het lettertype is SchoolKX_New
Als je op de letter a klikt kom je bij alle letters. Ik heb van alle letters ook de namen gemaakt met herkenningsplaatje. Op deze manier kunnen ze hun naam namaken met de letters of met chocladeklei.  






Recept van de klei is van juf Bianca
Ik heb gebruikt:
Chocoladeklei
1.5 cup bloem
0.5 cup cacaopoeder
0.5 cup zout
4 eetlepels citroensap
1 cup gekookt heet water (uit de waterkoker)
2 eetlepels sla olie
Pepernotenklei
2 cups bloem met de bodem volledig bedekt met speculaaskruiden
1 eetlepel cacaopoeder
0.5 cup zout
4 eetlepels citroensap
1 cup gekookt heet water (uit de waterkoker)
2 eetlepels sla olie
De bovenstaande hoeveelheden zijn genoeg voor ongeveer 800 gram klei.
Ik heb alles gemengd in een grote kom. Omdat ik gekookt water heb gebruikt hoeft het niet op het vuur.
Ik werk tijdens de sinterklaasperiode over de bakkerij. In de bakhoek kunnen de kinderen van de chocoladeklei chocoladeletters maken en broodjes verkopen. Bij de kleihoek kunnen de leerlingen van de pepernotenklei pepernoten maken. Voor de pepernoten heb ik ook de kleikaarten gebruikt van Juf Bianca.
Voor de chocoladeletters heeft mijn man van alle letters chocoladeletters gemaakt. Het lettertype is het schoollettertype. Deze zal ik ook nog delen hier.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten